شرکت ماهان مهر داریس
خانه / پسته خام فندقی / قیمت امروز پسته فندقی خام

قیمت امروز پسته فندقی خام

قیمت امروز پسته فندقی خام یک معیار سنجش برای بدست آوردن قیمت دیگر انواع پسته است و همچنین به دلیل نوسانات بالای قیمت پسته، تغییرات آنهم به صورت روزانه نیز می باشد.

قیمت امروز انواع پسته را باید از بازار تولید آن جویا شد و درنتیجه بهترین مکان برای کسب اطلاع از تغییران پسته خام بازار شهر های استان کرمان، سمنان و تهران می باشند، که باز بازار شهر های استان کرمان به دلیل وسعت پخش پسته در آنها بهترین مکان هستند.

با بدست آوردن قیمت پسته فندقی خام از طریق روش های ذکر شده می توان تا حدودی از تغییرات قیمت دیگر پسته آگاه شد، زیرا چون این پسته بیشترین تقاضا را در بازار صادرات دارد و همچنین بیشترین میزان تولید و در اولین جایی که تغییرات قیمت پسته اثر می گذارد بر قیمت پسته فندقی است.

از مهمترین تولید کنندگان پسته فندقی خام در ایران می توان به شهر های زرند، کرمان، رفسنجان، سیرجان و دامغان اشاره نمود ،که قیمت به روز شده پسته و روز آن را نیز از این مکان ها می توان بدست آورد.

قیمت امروز پسته فندقی

 

قیمت امروز پسته و عوامل موثر بر آن

بزرگترین عامل بر قیمت پسته در ایران و به خصوص پسته فندقی بحث نوسات نرخ ارز است زیرا پسته یک محصول کاملا صادراتی می باشد و قرار داد های آن هم بقر اساس ارز های رایج دنیا و به خصوص دلار و یورو بسته می شود و هرچه قیمت این ارز ها بالاتر رود قطعا تاثیر مستقیم بر روی قیمت نهایی انواع پسته نیز می گذارد.

یکی دیگر از عوامل موثر را می توان میزان عرضه و تقاضا دانست، هرگاه تقاضا برای خرید پسته بالاتر رود و حتی نرخ ارز نیز ثابت بماند، قیمت پسته افزایش پیدا می کند و این امر معمولا برای تمامی محصولات کشاورزی و تولید بدیهی است و همچنین یکی دیگر از عوامل در قیمت پسته، تولید آن در سال فصلی است، که هرچه تولید یک رقم کاهش یابد قطعا قیمت آن در همان ابتدای فصل براشت بالا می رود.

قیمت امروز پسته فندقی خندان و آب خندان

در سال گذشته به حدی با افزایش قیمت پسته های صادراتی و نوسانات بالای آن مواجه شدیم که صادرات آن دچار مشکلات زیادی شد اما در ابتدای امسال با توجه به آرامشی که در بازار پسته حاکم شد، چرخ صادرات آن نیز شروع به کردش کرد اما باز هم نیاز مبرم با داشتن قیمت امروز انواع پسته صادراتی وجود دارد.

دلیل اهمیت قیمت پسته فندقی خندان و آب خندان صادارتی بودن آن است زیرا تنها پسته ای است دکه با توان بالا می تواند چالش بزرگی برای رقیبان پسته در بازار بین الملل بخصوص پسته امریکا ایجاد نماید.

چرایی افزایش قیمت پسته در سال 97

عوامل زیادی باعث شد که قیمت پسته در سال 97 افزایش 300 الی 400 درصدی را تجربه کند اما دو عامل عمده آن بودند:

  • افزایش نرخ ارز
  • عرضه پایین پسته در بازار

خیلی از مردم دلیل این موضوع را متوجه نمی شند که قیمت پسته چه ارتباطی با دلار و نرخ ارز دارد.
بایاد گفت چون پسته یک محصولی است که بالغ بر 80 درصد آن صادر می گردد در بازار های جهانی با نزخ ارز عرضه می شود و به همین دلیل است که اصول و پایه آن بر اساس ارز های معتبر بین المللی می باشد و هرچه نرزخ ارز روند صعودی به خود گیرد به تبع قیمت پسته نیز متناسب با آن بالا می رود.

اما در سال 97 همه تقصیر ها ر ا نباید به گردن نرخ ارز انداخت زیرا با توجه به خرابی پسته در سال زراعی 97 و به مطابق آن عرضه پایین پسته در بازار شاهد اینچنین رشد افسار گسیخته پسته بودیم

قیمت پسته دهن بست فندقی

پسته دهن بست فندقی عموما برای 2 منظور مغز و آب خندان مورد استفاده قرار می گیرد.
قیمت پسته دهن بست فندقی مغز به ویژه اگر دارای تنه سبز و مغز گلداری باشد به مراتب بالاتر از انواع ئیگر دهن بست های فندقی است.

بهترین نمونه دهن بست فندقی مغزی و آب خندان در استان کرمان و به ویژه شهرستان زرند اسن استان و همچنین بعضی از مناق استان خراسان رضوی و جنوبی از درختان چیده و در بازار به فروش می رسند.

باید این نکته را در نظر داشت که به هیچ عنوان از روی پوسته سخت پسته فندقی دهنبست نمی توان محل برداشتی آن را مشخص نمود.

قیمت روز پسته فندقی صادراتی در سال 98

قیمت روز پسته فندقی صادراتی در سال 98 خیلی مانند سال 97 دچار نوسانات شدید نشد و همین بزرگترین عامل رونق بازار در سال 98 گردید.

اما باز هم فعالین صنعت پسته احتیاج مبرمی به یک مرجع خوب در مرکز تولید پسته هستند که از قیمت روز انواع پسته صادراتی و به ویژه نوع فندقی آگاه شوند و بهترین مراجع هم شرکت های مهم تولیدی و بازرگانی پسته در استان های تولید کننده پسته می باشند که بدن هیچ قیمت اضافی ناشی از واسطه ها نرخ بروز شده پسته را در اختیار فعالین این حوزه قرار می دهند.

قیمت روز پسته فندقی در شهرستان سیرجان

یکی از مراجع مهم در تعیین قیمت روز پسته فندقی، شهرستان سیرجان استان کرمان است به خصوص که این شهرستان تولیدات زیادی در زمینه انواع پسته دارد.
در زمینه تولیدات این شهرستان باید گفت که علاوه بر پسته فندقی، پسته کال و پسته کله قوچی این شهر در بازار زبان زد هستند و ابته در زمینه تولید پسته های کشیده مانند احمد آقایی و اکبی مانند دیگر شهر های استان کرمان نتوانستند عمل کنند.

امیدوارانه تمامی صنعت گران و کنش گران بازار پسته به ثبات این بازار چشم دوختند که بار دیگر شاهد ازدست دادن بازار بین المللی پسته نباشند و این بازار که به صورت سنتی در اختیار ایران بود وضعیتی مشابه آنچه که بر سر صنعت فرش دستباف و زعفران ایران ایجاد شد، دچار نشود.
مخصوصا در این زمان که دو رقیب بزرگی مانند ترکیه و امریکا که در هیچ گونه شرایط برابری قادر به رقابت با پسته ایران نیستند، در میدان هستند و توانسته اند با افزایش تولیدات خود و شرایط تحریمی که به کشور ایران تحمیل کردند این بازار را برای پسته ایران تنگ و تنگ تر کنند.

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
صدیقی (شرکت داریس)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129574148
شماره تلفن ثابت:03434289676
شماره فکس:03434333838
پست الکترونیکی: daryspistachio@gmail.com

مطلب پیشنهادی

خرید پسته فندقی کرمان خام وشور

خرید پسته فندقی کرمان خام و شور

خرید پسته فندقی کرمان در چه زمانی بهترین است؟ تفاوت نرخ پسته خام فندقی با …